Sairaan mielen tuotoksia + hienoa musiikkia Suomesta

Kuuntelen päivittäin työstäni johtuen samoja pop-kappaleita toistuvia kertoja. Pääni on erikoistunut sanojen vääntelyyn ja lempinimien keksimiseen, joka tuppaa jopa häiritsemään ajattelua. Siis: Joku sanoituspätkä saattaa jäädä pyörimään päähän erilaisina väännöksinä häiriten muuta ajatustyötä.

Koska minulla on tämä blogi täysin määräysvaltani alla, enkä ota vastuuta lukijan mielenterveydestä, aion nyt esitellä teille muutamia mieleni tuotoksia viime kuukausilta.

Ja vielä varoitus: En kuvittele että nämä ovat hauskoja. Nämä eivät ole minunkaan mielestäni hauskoja. Nämä vain pyörivät päässäni.

Anna Puun Säännöt rakkaudelle:
"Meidän täytyy keksiä säännöt raskaudelle/ lisääntyä niiden rajoissa"
"Meidän täytyy keksiä säännöt paskaudelle/ keksiä uusia sanoja"
"Meidän täytyy keksiäääööäääööäää" (Christina Aguileran ad libbausta)

Jesse Kaikurannan Vie mut kotiin:
"Vauva Siwan muovikassissa, vie mut kotiin"
"Rikottuja raajoja, vie mut kotiin"
"Silmät tosi supussa, vie mut kotiin"

Jesse Kaikurannan Näytän sulle rannan:
Sensuroin tässä kohtaa itseäni. En edes viitsi kirjoittaa tätä versiota.

Haloo Helsingin Huuda!:
"Huuda huuda raskaudesta" (ilmeinen sisarteos Anna Boon Säännöt rakkaudelle -biisille)

Samuli Putron Tavalliset hautajaiset:
"Cavalliset hautajaiset" (vähän omenalikööriä kehiin)
"Navalliset hautajaiset"
"Tavalliset nautajaiset"

Laura Närhen ja Erinin Siskoni
"Sinä olet minun liskoni/ tiedän että myrkkysi mua järsii"
"Sinä olet minun katiskani" (ei edes rimmaa, mutta pyörii päässä)
"Sinä olet minun diskoni"

Anssi Kelan Levoton tyttö
Lukuisia ala-arvoisia, navan alle meneviä väännöksiä sanoitukset knoppitiedoista.

Petran Missä mun mies on?
"Missä mun lies on"
"Missä mun mies on/ messevä ja känninen"


Hävettää tämä blogimerkintä, mutta julkaisen sen nyt kumminkin kun tähän asti kirjoitin.

EDIT!

Kyllä tämä sittenkin voi olla hyödyllinen blogimerkintä! Loistava PIMEYS julkaisi nimittäin uuden biisin, joka on samanniminen kuin he.

Minulle tulee tästä hiukan mieleen Arto Tammisen Neljän ruuhka, mutta ei se haittaa! Mahtava tunnelma tähän on saatu luotua, Elämä kiinnostaa on edelleen valtavan hieno biisi myös, joten tulevalta debyytiltä on lupa odottaa totaalista ihanuutta.

HUOM! Bändin laulaja/kitaristi/säveltäjä on Huittisista! Sieltä tulee myös hyvää pop-musiikkia! (Tämä myös glasnostin eli avoimuuden nimissä mainittava, en suosi sukua, perhettä, kavereita tai ketään muitakaan, blogini on puolueeton hyvän asian airut).



This entry was posted in . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Hei kommentoija! Arvostaisin suuresti jos et kommentoisi anonyyminä, se jotenkin vähentää kommenttisi arvoa. Minä esiinnyn nimelläni, esiinny sinäkin.
T: Jussi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...