Olin tiistaina katsastamassa Glasvegasin keikan Circus-klubilla. Keikka jätti hiukan kaksijakoisen jälkimaun. Toisaalta ekan levyn biisit lähtivät komeasti, ja uusi ruotsalainen mimmirumpali (joka hänkin soittaa seisaaltaan) paukutti menemään voimalla. Se toinen Allan kitarassa oli sympaattinen ja tehokas, ja James Allan ihan oikeasti osasi laulaa biisit.
Euphoric Heartbreak -levystä en sen sijaan juuri pidä, vaikka siltäkin toki muutama hyvä biisi löytyy. Mutta sen pöhöttynyt yleiskuva välittyi myös keikkatilanteeseen, ja juuri se oli keikan suurin ongelma.
En tiedä James Allanin päihdehistoriasta, mutta jonkinlaista päihdeongelmaa miehellä lienee ekan levyn jälkeen ollut. Ja kuinka ollakaan, ukko näytti keikalla joltain Fast Show'n kokaiinisketsin hahmolta. Pienet pyöreänmuotoiset Madchester-aurinkolasit ja kokovalkoinen vaatetus.
Miehellä oli myös bändinsä t-paita (hihat tosin leikattu veks), joka vihdoin antoi minulle vihjeen siitä, mitä Euphoric Heartbreakin viralliseen kirjoitusasuun lisätyt kenoviivat oikein tarkoittavat. Levyn virallinen nimi on siis EUPHORIC /// HEARTBREAK \\\.
Bändipaidassa typografia oli kuitenkin seuraava:
Euphoric
/ / / /
Heartbreak
\ \ \ \
Paita on vissiin joku kiertuepainos, koska sitä ei bändin virallisesta nettikaupasta löydy, mutta joka tapauksessa: James Allanin koksuolemus ja nuo paidat... voisivatko viivat merkata juuri sitä, mikä Glasvegasin toisessa levyssä on pielessä? Olisivatko ne kokaiiniviivoja?
Tässä Glasvegas-teoriani. Kyllä tuo keikka kannatti nähdä, vaikkei se parhautta edustanutkaan.
Hae tästä blogista
Minä
Kuka minä olen?
Olen musadiggari, kirjaintoilija, laitteista innostuja ja juoksija. Siviiliammatiltani olen Nelonen Median radioiden musapäällikkö. Blogin mielipiteet eivät liity työpaikkani toimintaan. Jos haluat laittaa postia, se onnistuu jussi.mantysaari(ät)gmail.com
Suositut tekstit
- Kesän ja syksyn lukupäiväkirja 2024
- Arvio: Miksi Sillan kolmas kausi on niin onnistunut
- Toukokuun lukupäiväkirja 2024
- Don Draperin tyhjyys (eli Mad Men -arvostelu)
- Livearvio: Paukutusjengi @ Gloria 18.10.2013
- Kaikkien aikojen kovimmat suomalaiset hiphop-levyt top 5
- Lukuvinkki: Kurt Vonnegut - Slaughterhouse Five (Teurastamo 5)
- Lukuvinkki: Nathan Hill - The Nix
- Kirja-arvostelu: Frank Herbert - Dune
- Lukuvinkki (arvostelu): Mika Waltari - Mikael Karvajalka
Uusimmat kommentit
Satunnaisotoksia
Blogeja
Aiemmin ajateltua
- marrask. 2024 (1)
- kesäk. 2024 (1)
- huhtik. 2024 (1)
- maalisk. 2024 (1)
- jouluk. 2023 (1)
- kesäk. 2023 (1)
- huhtik. 2023 (1)
- jouluk. 2022 (3)
- elok. 2022 (4)
- heinäk. 2022 (3)
- huhtik. 2022 (1)
- maalisk. 2022 (1)
- helmik. 2022 (1)
- tammik. 2022 (1)
- jouluk. 2021 (4)
- marrask. 2021 (2)
- lokak. 2021 (1)
- syysk. 2021 (3)
- elok. 2021 (1)
- kesäk. 2021 (1)
- toukok. 2021 (2)
- huhtik. 2021 (2)
- maalisk. 2021 (1)
- helmik. 2021 (2)
- tammik. 2021 (2)
- jouluk. 2020 (2)
- marrask. 2020 (1)
- lokak. 2020 (2)
- kesäk. 2020 (2)
- toukok. 2020 (1)
- huhtik. 2020 (2)
- maalisk. 2020 (2)
- helmik. 2020 (2)
- tammik. 2020 (2)
- jouluk. 2019 (2)
- syysk. 2019 (2)
- elok. 2019 (3)
- heinäk. 2019 (1)
- kesäk. 2019 (1)
- toukok. 2019 (1)
- huhtik. 2019 (1)
- maalisk. 2019 (3)
- helmik. 2019 (2)
- jouluk. 2018 (1)
- marrask. 2018 (2)
- syysk. 2018 (4)
- elok. 2018 (3)
- heinäk. 2018 (2)
- kesäk. 2018 (1)
- toukok. 2018 (2)
- huhtik. 2018 (1)
- maalisk. 2018 (1)
- helmik. 2018 (1)
- tammik. 2018 (1)
- jouluk. 2017 (2)
- marrask. 2017 (2)
- lokak. 2017 (4)
- syysk. 2017 (3)
- elok. 2017 (4)
- heinäk. 2017 (3)
- kesäk. 2017 (3)
- huhtik. 2017 (3)
- maalisk. 2017 (1)
- helmik. 2017 (3)
- tammik. 2017 (5)
- jouluk. 2016 (3)
- marrask. 2016 (5)
- lokak. 2016 (6)
- syysk. 2016 (3)
- elok. 2016 (6)
- heinäk. 2016 (5)
- kesäk. 2016 (4)
- toukok. 2016 (4)
- huhtik. 2016 (5)
- maalisk. 2016 (10)
- helmik. 2016 (5)
- tammik. 2016 (5)
- jouluk. 2015 (8)
- marrask. 2015 (8)
- lokak. 2015 (6)
- syysk. 2015 (7)
- elok. 2015 (7)
- heinäk. 2015 (8)
- kesäk. 2015 (6)
- toukok. 2015 (11)
- huhtik. 2015 (11)
- maalisk. 2015 (8)
- helmik. 2015 (12)
- tammik. 2015 (9)
- jouluk. 2014 (12)
- marrask. 2014 (13)
- lokak. 2014 (11)
- syysk. 2014 (11)
- elok. 2014 (12)
- heinäk. 2014 (13)
- kesäk. 2014 (11)
- toukok. 2014 (11)
- huhtik. 2014 (15)
- maalisk. 2014 (15)
- helmik. 2014 (19)
- tammik. 2014 (17)
- jouluk. 2013 (15)
- marrask. 2013 (16)
- lokak. 2013 (17)
- syysk. 2013 (17)
- elok. 2013 (13)
- heinäk. 2013 (6)
- kesäk. 2013 (1)
- toukok. 2013 (6)
- huhtik. 2013 (6)
- maalisk. 2013 (7)
- helmik. 2013 (8)
- tammik. 2013 (7)
- jouluk. 2012 (8)
- marrask. 2012 (10)
- lokak. 2012 (7)
- syysk. 2012 (9)
- elok. 2012 (7)
- heinäk. 2012 (6)
- kesäk. 2012 (6)
- toukok. 2012 (5)
- huhtik. 2012 (5)
- maalisk. 2012 (5)
- helmik. 2012 (4)
- tammik. 2012 (2)
- jouluk. 2011 (9)
- marrask. 2011 (9)
- lokak. 2011 (8)
- syysk. 2011 (11)
- elok. 2011 (10)
- heinäk. 2011 (5)
- kesäk. 2011 (8)
- toukok. 2011 (12)
- huhtik. 2011 (17)
- maalisk. 2011 (13)
- helmik. 2011 (12)
- tammik. 2011 (11)
- jouluk. 2010 (8)
- marrask. 2010 (9)
- lokak. 2010 (15)
- syysk. 2010 (16)
- elok. 2010 (1)
He tajuavat mistä on kyse:
MAINOS!!!
Muista myös Suomen paras populaarikulttuuri-podcast Mäntysaari ja Nivala.
Mites se Circus toimi keikkapaikkana? Koskaan kun ei oo tullu käytyä mutta Deftonesia sitten sinne katsomaan elokuussa... Nyt jo jännittää mesta. Toisaalta ei kai se pahempi voi olla katsojanäkökulmasta kuin kultsa?
No se mystinen Circuksen huono maine lienee aiheutunut siitä jostain räppikeikasta jossa bändi tuli paikalle juuri ennen keikan alkua soundcheckiä tekemättä - eli ei ihme jos kuulostaa paskalta.
Ainakin Glasvegas soundas hyvältä, joten uskon että Deftoneskin. Ja katsojanäkökulma on sama kuin Tavastialla - kaikki samassa tasossa. IHan hyvin siellä näkee.