Kuinka saada urbaanit nuoret aikuiset matkustamaan Kanarialle?

Tässä kun on talvilomalla ja aivokapasiteetti saa levähtää työtehtävistä niin kaikenlaisia ideoita puskee esiin (tämä on sivumennen sanoen jälleen osoitus siitä miten työtäkin pitäisi tehdä: Käydä ulkona kävelemässä tai vaikka Verkkokaupassa niin kuin minä tein, niin aivot saavat uutta virtaa).

Esittelen tässä nyt konseptin, jota matkatoimistot "saavat käyttää, mut ei oo pakko hei".

Ongelmana matkatoimistobisneksessä on siis se, että nuoret urbaanit aikuiset eivät osta valmismatkoja Kanarialle, Turkkiin tai Bulgariaan. Matkaoppaat-sarja oli hyvä yritys vedota sarkasmi-markkinaan (lähetään läpällä Alanyaan, mennään jokiretkelle, mutta läpällä), mutta se ei vielä riitä. Tarvitaan järeämpiä markkinointitoimia.

Siksi kehitin Antiturismipaketin, joka on täsmämarkkinoitu urbaanille 22-35-vuotiaiden lapsettomien aikuisten kohderyhmälle.

* Antiturismipakettia ei mainosteta matkatoimiston omilla sivuilla, vaan siitä löytyy viitteitä Hotels.comin satunnaisilta alasivuilta ja kahdesta muoti- ja yhdestä matkailublogista per kuukausi. Bloginostot eivät ole ylistäviä, vaan itsestäänselvän kyllästyneitä mainintoja matkasta.

* Paketin yhteydessä ei käytetä sanaa "loma", vaan kyseessä on joko korrektisti "matka" tai sitten "paikallisten normaali elämä".

* Kohteesta häivytetään kaikki opaskyltit ja varsinkin suomenkieliset infotekstit. Hotellit ovat joko viiden tähden boutique-tyylisiä tai vaikeasti löydettäviä (mieluiten englannintaidottoman mummon ylläpitämiä) bed & breakfasteja.

* Paikalliset taksit vievät matkalaiset kahden korttelin päähän bed & breakfastista - osanottajille on jätettävä löytämisen riemu.

* Opastettuja kiertueita ei ole, mutta paketin osanottajilla on mahdollisuus osallistua paikallisten taideopiskelijoiden "yhteisölliseen hankkeeseen", jossa paikallinen opas esittelee seutua.

* Kaikilta ravintoloilta, baareilta ja kahviloilta poistetaan näkyvät kyltit ja mainokset. Menuja ei missään nimessä käännetä englanniksi (saati suomeksi). Kaikkiin ravitsemusliikkeisiin palkataan kaksi paikallista pappaa pelaamaan backgammonia ja huutamaan paikallisella kielellä, kulahtanut sisustus henkii sanaparia "paikallisten suosima".

* Matkatoimiston edustajilta läsnäolo kielletty matkan kohdemaan rajojen sisäpuolella.

* Paketin osanottajilta kielletään suomen puhuminen matkan aikana, jotta mahdolliset muut Antituristit eivät kuulisi suomea.

* Paikalliset eivät saa turistin havaitessaan missään nimessä osoittaa tunnistavansa turistin, vaan heitä on kohdeltava kuin paikallisia.

Pientä tuunausta ehkä vaatii, muuten HYVÄ!


This entry was posted in ,. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Hei kommentoija! Arvostaisin suuresti jos et kommentoisi anonyyminä, se jotenkin vähentää kommenttisi arvoa. Minä esiinnyn nimelläni, esiinny sinäkin.
T: Jussi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...